Avoin työpaikka: Tutkija, Akava Works

9.4.2024

TUTKIJA, TYÖELÄMÄTUTKIMUS

Kokeneen tutkijamme siirtyessä Akava-yhteisössä toisiin tehtäviin haemme nyt työelämäasioihin perehtynyttä tutkijaa Akava Works -tiedontuotantotiimiin.

Työssäsi tutkijana toimit asiantuntijoiden ja esihenkilöiden työelämäkysymyksiin liittyvien tutkimushankkeiden parissa. Suunnittelet tutkimushankkeita, osallistut niiden toteutukseen sekä tulosten analysointiin ja niiden raportointiin.

Osaat ja haluat ideoida projekteja yhteistyössä Akavan asiantuntijoiden ja Akava-yhteisön kanssa. Vastaat hankkeissa mm. tutkimusasetelmien rakentamisesta ja analyysista ja teet yhteistyötä muiden asiantuntijoidemme, jäsenliittojemme, neuvottelujärjestöjen ja tutkimuslaitosten kanssa.

Edellytämme

• ylempää korkeakoulututkintoa,
  • työkokemusta tutkimushankkeiden suunnittelusta ja tutkimustyöstä,
  • osaamista yhteiskuntatieteellisessä tutkimuksessa käytettävistä menetelmistä,
  • kykyä itsenäiseen työskentelyyn,
  • hyvää esiintymistaitoa sekä
  • sujuvaa suomen kielen suullista ja kirjallista viestintätaitoa.

Tehtävässä menestyminen edellyttää kiinnostusta asiantuntijoiden ja esihenkilöiden työelämäkysymyksiin.

Toimitilamme sijaitsevat Helsingin Itä-Pasilassa, ja meillä on joustavat työkäytännöt etätyömahdollisuuksineen sekä hyvät työsuhde-edut.

Täytämme paikan 1.6. alkaen tai sopimuksen mukaan.

Rekrytointiprosessissa meitä avustaa Jaana Toppari Consulting Oy. Voit kysyä lisätietoja konsultti Jaana Topparilta, puh. 050 5719 621. Akavan viestintäjohtaja Jyrki Kemppainen (040 559 7196) ja Akava Worksin tiiminvetäjä Vesa Saarinen (050 372 3473) kertovat myös tehtävästä ja Akava Worksin toiminnasta. Kemppaisen tavoitat 12.4. kello 9.30-11 ja 18.4. 9.30-11. Saarisen tavoitat 16.4. kello 14-15:30 ja 17.4. klo 9:30-11.

Haluatko edistää yhteiskunnallista keskustelua työelämän ajankohtaisista ilmiöistä?

Jos kiinnostuit, avaa keskustelu kanssamme lähettämällä hakemuksesi, CV:si ja palkkatoiveesi osoitteeseen jaana.toppari@topco.fi viimeistään 21.4.2024. Merkitse sähköpostin aiheeksi Akava.

Akava on poliittisesti sitoutumaton korkeasti koulutettujen työmarkkinakeskusjärjestö. Akavaan kuuluu 36 jäsenliittoa. Akavan liitoissa on noin 620 000 jäsentä, joista 127 000 on opiskelijajäseniä.

Akava Works on Akava ry:n rahoittama ja Akavan yhteydessä toimiva ajatuspaja ja tutkimusyksikkö.

Akava Works tuottaa ja julkaisee tutkittua tietoa akavalaisia lähellä olevista yhteiskunnallisista teemoista, kuten työllisyydestä, osaamisesta, koulutuksesta, taloudesta tai sosiaaliturvasta. Akava Worksin tavoitteena on tehdä tutkimusta akavalaisille tärkeistä ja ajankohtaisista aiheista sekä osallistua ajankohtaiseen keskusteluun muun muassa uutta tutkittua tietoa tuottamalla.

Lue lisää aiheesta